Vajinismus

Vajinismus ülkemizin en büyük cinsel sorunlarından biri. Hastalar genelde doktorlara çok erken dönemde başvurmaz. Her birliktelikten sonra yaşanan hayal kırıklığı durumu daha da kötüleştirir.

Vajinismus

Vajinismus ülkemizin hala en büyük cinsel problemlerinden biri. Neredeyse her on kadından birinde gördüğümüz bu vajinismus problemi yapılan tedavilerle bir günde tedavi edilebiliyor. Vajinismus hastaları genelde doktorlara çok erken dönemde başvuramazlar. Başlangıçta yaşadıkları sorunun geçici olduğunu herkesin yaşayabileceği bir problem olduğunu ve kendiliğinden düzeleceğini düşünerek birlikte olmaya denemeye devam ederler. Ancak her birliktelikten sonra yaşanılan hayal kırıklığı tablonun daha da kötüleşmesine neden olur.

Vajinismus Nedir?

Cinselliğin ülkemizde çok kolay konuşulamayan, ayıp, günah, yasak olarak kabul edilen bir konu olması hastalığın en temel nedenlerinden birini oluşturur. Cinsellik konusunda ciddi bir eğitim verilmemiş olması, ergenlik ve çocukluk döneminde konunun kapatılarak geçiştirilmesi vajinismusa zemin hazırlar. Bilimsel açıklayıcı eğitimler yerine kulakdan dolma abartılı ilk gece hikayeleri ile cinselliğin öğrenilmesi hiç ilişkiye girmemiş genç kızların bilinçaltında cinselliği çok kötü bir deneyim olarak tanımlar.

Vajinismus sorunu nasıl yaşanır?

İlk birliktelikte kızlık zarının çok kanamaya neden olacağı, ileri derece canının acıyacağı ve aşırı kanamaya bağlı acile gitmek zorunda kalacağı ile ilgili korkular yaşayan hastalarımız eşini çok sevmesine rağmen bir türlü ilişkiye giremez.

Aslında eşiyle çok birlikte olmayı arzular, ön sevişme dediğimiz süreçte de herşey yolundadır ama tam birleşme anında birden bire bir panik hali gelişir, aşırı korku ve bacaklarda istemeden kasılmalar olmaya başlar, kendine hakim olamaz ve hatta ağlamalar ve eşini itmeler bile olabilir.

Hastalarımızın bu aşamada tipik tarifleri şöyledir; Tam birleşme anında eşimin genital organına göre benim vajinamın çok küçük olduğunu hissetmem ve o bölgede sanki bir duvar varmış ve bu yüzden içeriye girmesi mümkün değilmiş gibi hissedip çok korkmamdan dolayı ilişkiye bir türlü izin veremiyorum. Ve her defasında hastamız bu defa olacak kendimi kasmayacağım diye düşündükçe her seferinde yine başarısız olması nedeniyle tablo biraz daha kötüler.

Hastaların bilinçaltında kendi genital organları ve cinselliğe yönelik maalesef yanlış bilgiler vardır. Küçüklüğünden itibaren kızlık zarının çok önemli bir organ olarak anlatılaması ve ilk gece mutlaka kanaması gerektiği için çok iyi korunması gerektiği anlatılan hastalarımız bu bilgiler doğrultusunda yoğun kaygı ve endişe duyar ve ilk birliktelikte bir türlü rahat olamaz. Eşini sevse cinsel birlikteliği çok arzulasa da bir türlü birlikte olmayı başaramaz.

Evliliklerinin ilk günlerinde cinsel istekleri gayet yerinde olan hastalarımızın cinsel birleşmeyi her denemden sonra yaşadıkları hayal kırıklıkları ve olumsuzluklar zaman içinde kendilerine olan güvenlerinin azalmasına ve cinsel isteksizliğe neden olur.

Pek çok vajinismus hastalarının kişilik özelliklerine bakıldığında benzer kişiliklere sahip oldukları görülür. Her biri aileleri tarafından özenle yetiştirilmiş, güzel eğitimler almış, mükemmelliyetçi, ailelerinin gözbebeği prensenses gibi yetiştirlmiş düzgün kişilik yapılarında kadınlardır. Her konuda güzel eğitimler almış olsalar da konu cinselliğe gelince bu konu neredeyse hiç anlatılmamış veya ayıp, günah, yasak diye sağlıklı bilgiler paylaşılmamış bir ortamda büyümüşlerdir. Cinsellikten yalnızca erkekler zevk alabilir gibi gösterilmesi, kadınların cinselliği görev gibi yaptıkları ve zevk almadıkları gibi toplumdaki ifadeler ve gerçek olamayan pek çok şehir efsanesi hikayeler vajinismusa zemin hazırlar.

Vajinismus çok konuşulabilen bir konu olmadığı için çoğu zaman doğru tedavi merkezlerine ulaşmakta zorluk çekiyorlar ve yıllarca evli ama bakire kalarak ilşki yaşayamadan bu sürenin geçmesine tanık oluyorlar. 4 yıl, 6 yıl, 9 yıl, hatta 18 yıllık evlilikleri var ama hala bekaretleri olan karı koca çiftler sıklıkla tedavi için utanıp başvuramamış başvursa da doğru tedavi merkezlerini bulamamışlar için ciddi hayal kırklıkları, maddi ve manevi kayıp yaşadıkları gözlemlenir.

Vajinismus nedeniyle maalesef yanlış yönlendirilen ve doğru tedavi merkezlerinde tedavi alamayan hastalar, daha da kötü bir sürece doğru sürüklenebilir. Hasta olduğunu düşünen hastalarımızın mutlaka çok detaylı bir araştırma yapmalarını ve tamamen bilimsel tedavi uygulamaları yapan merkezlere gidip tedavi olmalarını öneririz.

Ankara Vajinismus Tedavi Merkezleri

Ankara ilindeki vajinismus tedavisi merkezimize gelen vajinismus hastaları, bilimsel tedavi yöntemleri ile tedavili edilir. Eğer Ankara dışından şehir dışı veya yurtdışından geliniyorsa sadece bir günde tedavilerini tamamlayarak konaklamak zorunda kalmadan geri dönerler.

Vajinismus Tedavisi Sık Sorulanlar

• Tedavisini nasıl başarıyla hem de bir günde yapabiliyorsunuz?
  • Tedavisinde parmak egzersizi nedir?
  • Gerçekten 3 seans 1 günde nasıl çözülür biz yıllardır bu sıkıntının içindeyiz?
  • Tedavi başarısının garantisini veriyor musunuz?
  • Vajinismus Ankara tedavisi öncesi neden jinekolojik olarak değerlendirme yapılmak zorundadır?
  • Tedavi sırasında parmak egzersizleri yapılıyor mu? Benim kızlık zarım çok kalın acaba o yüzden mi ilişkiye giremiyorum?
  • Tedavi sırasında mutlaka eşim yanımda olmak zorunda mıdır? Ankara dışından tedavi için gelip kaç gece orada kalmamız gerekecek?
  • Tedavinin masrafı, fiyat aralığı nedir? ne kadar ücret alıyorsunuz?
  • Ameliyat tedavisi var mıdır?
  • Tedavisi ağrılı mıdır?
  • İğne, ilaç gibi bir tedavisi var mıdır?
  • Tedavi sırasında adet görmem tedaviye engel midir?
  • Tedavi için eşimin yanımda olması şart mıdır?

İşte böyle o kadar çok sorular vardır ki Vajinismus Ankara hastalarımızın tedavi süreçleri ile ilgili haklı olarak!

Vajinismus da Önerilmeyen Tedaviler

Tedaviye karar vermek ve bir an önce doğru tedavi merkezinde tedaviye başlanması son derece önemli! Çünkü vajinismus hastalarının hepsin de gözlemlediğimiz ortak özellik bu problemi görmezden gelip çok kolay erteleyebilmeleri. Tedavi için gelen hastalar öncelikle gerçekten vajinismus problemleri var mı yok mu emin olabilmek için jinekolojik muayenelerini yapılır ve kesin olarak tanı koyulur.

İlk yapılan değerlendirme ile tanısını net olarak koyar ve tamamen psikolojik nedenli bir sıkıntı olduğundan emin oluruz. Bu değerlendirme sadece gözle yapılan bir muayenedir ve muayene sırasında kızlık zarı yapısının nasıl olduğu kalın mı ince mi esnek mi veya mekanik olarak ilişkiye engel olabilecek bir sıkıntı var mı bundan emin oluruz.

Çok nadir de olsa kızlık zarı yapısında bir kalınlık veya ortasında bir duvar oluşumu gözlersek yaşadığı sıkıntının vajinismus olmadığını ve yapılacak bir ameliyatla düzelebileceğini hastamıza anlatırız Aynı zamanda hastamızın masaya oturuken gösterdiği tepki aslında eşiyle ilişki esnasında da gösterdiği için refleks olarak verdiği kasılma tepkilerini gözlemleyerek vajinismus Ankara tedavi merkezimizde derecesini belirleriz.

Vajinimus tedavisi nasıl yapılır?

Hastalarımız bazen çok ileri derecede bu sıkıntıyı yaşayabilirler ve hatta jinekolojik muayene masasına bile oturmayı göze alamazlar. Bazı hastalarımız kendi genital organlarına bakamaz veya dokunamayabilirler.

İşte bu grup hastalarımızın ileri derece problemleri vardır ve onları da kısa sürede yüzde yüz çözüm garantisi ile Ankara'da vajinismus tedavilerini gerçekleştirebiliyoruz. Derecesini belirlediğimiz hastalarımıza daha sonra çok detaylı tedavi içeriği ile ilgili bilgi veririz.

Tedavisürecinin 3 seans olduğunu ve kesin yüzdeyüz çözüm garantisi verdiğimizi, Ankara dışından gelen hastalarımıza konaklama sorunu yaşamamaları için aynı gün çözüm sağlayabildiğimizin detaylarını anlatırız. Tedavide Bilişsel Davranışcı TEDAVİ UYGULANIR. Vajinismus Ankara tedavisinin başarısını etkileyen en büyük faktör kesinlikle hastanın doktoruna duyduğu kesin inançtır.

Vajinismus ve cinsel isteksizlik

Vajinismus Ankara tedavi merkezimizde tedavi için başvuran hastalarımızın hemen hepsinin tedavi öncesi çok büyük kaygı ve endişeleri vardır. Herkes bu tedaviyi olmuş ve herkeste kesin çözüm sağlanmış olabilir ama bende tedavi olmazsa diye çaresizlikle döktükleri gözyaşları yerine kısa süren tedavilerinin sonunda mutluluk gözyaşlarına bırakır. Hemen herbirinden sıkça duyduğumuz Keşke bu vakte kadar vakit kaybetmeseydik, keşke bu kadar ertelemeseydik daha erken gelseydik ve tedavimiz olsaydı şeklinde yorumlarına tanık oluruz.

Vajinismus'da başarıyı etkileyen faktörler nelerdir?

Hastalarımız sorunlarını erteledikleri zaman maalesef çok sevdikleri eşleriyle sorunlar yaşamaya ve kişisel özgüvenlerinde azalma yaşayabilirler. Eşleriyle geri dönüşü olamayan bu sürece girmeden vakitlice kısa sürede tedavi olarak hem aile düzenlerini hem de kişisel özgüvenlerini sarsmamış olacaklardır.

Vajinismus'da gebelik mümkün mü?

Unutmayın vajinismusu ertelemeniz sorununuzu çözmeyecektir. Biran önce karar verip çok kısa sürede tedavi olup mutluluğunuza engel olmayın. Bu aşama son derece önemlidir.

Bazen hastalarımız sadece kızlık zarının aşırı kalın olması nedeniyle ilişkiye girememe durumu yaşayabilirler. Eğer kızlık zarı yapısı normalse bu durumun tamamen bilinçaltındaki korku, kaygı ve endişeden kaynaklandığı ve tamamen psikolojik olduğu teşhisi konur.