Adet Düzensizliği

Adet düzensizliği nedir?

Adet düzensizliği her yaşta çok sık rastladığımız bir sorun... haliyle sizlerinde de kafasında pekçok soru birikiyor... biraz bilgilendireyim sizleri ...

→ Adet düzensiliği iki adet arasındaki sürenin 21 günden kısa ya da 35 günden uzun olmasının, kanamaların 7 günden uzun sürmesidir.

→ Kızınızın 16 yaşına kadar adet dönemi başlamamış ise ya da adet 10 yaşından önce başlamış ise mutlaka doktora başvurmalısınız.

→ Türkiye'de adet görme yaşı 11-14 arasındadır. Adet kanamasının ilk başladığı yıllarda adet düzensizlikleri olabilir/ Bu durum 2-3 yıl içerisinde düzelir. Adetin görüldüğü ilk dönemlerde adet kanamasının düzensiz olması normaldir.

→ İlk adet gördükten 3 yıl sonra artık adet düzeni oturur. Artık her ay adet kanamasının yoğunluğu ve sıklığı aynı olmaya başlar. Adet düzeninde bir iki günlük sapmalar olabilir.

Adet düzensizliği hamile kalmayı zorlaştırır mı?

Adet düzensizliği yumurtlama bozukluğunun gösteririr ve adet düzensizliği olan bir kadın özellikle çocuk sahibi olmayı istiyorsa mutlaka doktora başvurmalıdır.

Her kadında adet düzeni farklı seyredebilir. Eğer adet düzeniniz 30 günde birse ve 5 gün sürüyorsa be ilk adetten sonra hep böyleyse bu sizin içün normaldir. Ancak bu düzen 25 günde bir ve 8 gün ve çok yoğun kanamal olmaya başladıysa düzensizlik var deriz.

Adet düzensizliğinin nedenleri nedir?

En sık neden hormonal kaynaklıdır. Kadının yumurtalık, rahim gibi üreme organlarında, polip, kist gibi nedenler de kadınlarda adet düzensizliği nedenlerimin yaklaşık olarak yüzde 25'ini oluşturmaktadırlar. Bunların dışında yumurtalıklardan salgılanan hormon bozuklukları, tiroid bezindeki hormon sorunları ve uzun süre kullanılan doğum kontrol hapları kadınlarda adet düzensizliğine yol açmaktadırlar.

Ayrıca stres, depresyon, bir yakının kaybı gibi psikolojik nedenler de kısa süreli adet döngüsünü bozabilir.

Adet Düzensizliği Tedavisi Ankara

Adet düzensizliği sorununun tedavisi için ilk olarak mutlaka nedeni ortaya konmalıdır. Sorunun kaynağına göre tedavi yöntemi planlanmalıdır. Sorunun kaynağı için ilk olarak jinekolojik muayene, ultrason ve diğer tetkikler yapılmalıdır.

Rahimde, yumurtalıklarda ya da vajinada polip, miyom, tümör gibi anatomik bir sorun varsa cerrahi müdahale yapılır ki bu da, laparoskopi adı verilen kapalı ameliyat yöntemidir.

Sorun hormonal kaynaklı ise hormon salgılarını düzenleyici ilaç tedavisine başlanabilir.