Ağrısız Doğum

Dünyanın her yerinde normal doğum için altın standart olarak kabul edilen Epidural Doğum güvenli ve ağrısız bir yöntem olmasıyla öne çıkar ve anne adaylarının doğum tercihi olur.

Ağrısız Doğum

Günümüzde bel bölgesine yapılan ince bir iğneyle, anne adayı doğuma aktif olarak katılabilir, böylece doğum daha rahat ve kolayca gerçekleşebilir. Bu halk arasında "Ağrısız Doğum" olarak bilinir. Anne sancı çekmediği, bitkinliği, yorgunluğu olmadığı için doğumdan hemen sonra bebeğini kucağına alabilir, sevebilir ve besleyebilir. Bu yöntemle doğum sonrası ağrılar da tamamen ortadan kalkabilir. Sezeryan gerektiği durumlarda ise ilave hiçbir müdahaleye ve genel anesteziye gerek kalmadan aynı yolla biraz daha ilaç vererek rahat bir operasyon yapılabilir.

Neden Doğum Ağrısı Olur?

Rahim ve rahim ağzının kasılmaları, pelvis ve perine dokularının gerilmesi doğumda oluşan ağrının kaynaklarıdır. Özellikle ilk doğumlarda ve menstruasyonu ağrılı geçen anne adaylarında bu doğum ağrısı daha da şiddetli olabilmektedir. Doğum eylemindeki bu ağrı; annenin moralini bozmakta, yorgunluk ve gerilimin de etkisiyle doğum süresini de etkilemektedir. Bu nedenle ağrısız doğum son dönemlerde tercih edilmektedir.

Ağrının şiddeti; bebeğin iriliği, bebeğin pozisyonu, pelvis genişliği, kasılmaların gücü, geçmiş deneyimlere ve hatta ön yargılı şartlanmalara bağlı olduğu düşünülmektedir. Bu yüzden hastanın ne kadar ağrı duyacağını doğumu yaşamadan önce tahmin etmek güçtür. Bazen dayanılabilecek, kontrol altına alınabilecek düzeyde ağrı duyulurken, bazen de çeşitli olup, ağrı kesme yöntemlerine ihtiyaç duyulur. Nefes alma, rahatlama teknikleri, ılık duş, masaj, destekleyici hemşire bakımı, pozisyon değişiklikleri (ayakta durmak, oturmak, yürümek, sallanmak),doğum topu kullanmak gibi doğum ağrısına yardımcı olan pek çok tıbbi olmayan yöntemler bulunmaktadır. Ancak bazı kadınlar için bu yöntemler yeterli olmayabilir.

Epidural Anestezi

Epidural anestezi bu konuda deneyimli bir anestezi uzmanı tarafından omuriliği çevreleyen ve "dura" adı verilen zarın etrafına lokal anestezik madde verilerek ağrı uyarılarının beyine ulaşmasının engellenmesi sonucunda ağrı hissinin ortadan kaldırılmasıdır. Epidural anestezi, bölgesel anestezinin bir çeşididir ve hem normal doğum hem de sezaryenle doğumda başarıyla uygulanabilir.