Geçmeyen Vajinal Mantar Tedavisi

Geçmeyen Vajinal Mantar Enfeksiyonu Tedavisi Mümkün Mü?

Candida mantarı ağız, bağırsak vajen mukozalarında zararsız olarak bulunan bir organizmadır. Diğer bakteri hücreleri ile birlikte dengededir. Fakat bazı durumlarda bu denge bozulur ve mantar hücreleri aktif hale dönüşür. Bu durumlar;

• Gebelik,
  • Antibiyotik kullanımı,
  • Şeker hastalığı,
  • Bağışıklık sisteminin zayıflaması,
  • Vajinanın temizlik nedeniyle içeriye doğru yıkanması.

Vajinal Mantar Belirtileri

• Kaşıntı,
  • Yanma,
  • Genital bölgede şişlik,
  • Kızarıklık
  • Kokusuz akıntı vardır.

Günlük hayatı etkileyecek kadar çok kaşıntı vardır. Akıntının şekli tipik peynir kesiği gibidir. Çok sık gördüğümüz trichomonas enfeksiyonunda ise sarımsı yeşilimsi renktedir.

Vajinal Mantar Tedavisi

♦ Tedavide ilaçlardan çok mantara zemin hazırlayıp kısır döngüye neden olan alışkanlıklarınızı bulup değiştirmeniz önemlidir!

♦ Tedavide birinci adım genital bölgenin KURU tutulmasıdır. Ayrıca hava alması sağlanmalıdır. Pamuklu iç çamaşırını ÜTÜleyerek kullanın ... dar, vücuda oturan kıyafetleri kullanmayın!

♦ Genital bölgenin temizliğinde sabun ve duş jeli kullanmayın!

♦ Tam iyileşme sağlanıncaya kadar ilişki önermeyiz! ... tekrarlayan mantar enfeksiyonlarında eş tedavisi öneririz.

♦ Vajinal temizlik amacıyla vajinal duş yani vajinadan içeriye doğru yıkama veya tampon kullanmamalısınız!.

♦ Beslenmede probiyotik özelliğinden dolayı ortalama iki kase yoğurt tüketin! Ev yapımı yoğurdu pamukla bir miktar ıslatılarak vajen içine sürdüğünüzde iyi bakterilerin çoğalmasını sağlar (laktobasiller).

♦ Şekerli gıdalar ve işlenmiş hazır gıdaları hayatınızdan çıkarmalısınız!

♦ Ilık su ile doldurduğunuz bir leğen içerine yarım bardak tuz ve yarım bardak sirke ekleyerek 15 dakika oturma banyosu hergün (akıntı kesilene kadar) yapmak hastalarımdan güzel geri dönüş aldığım bir uygulamadır!

♦ Havuz ve deniz sonrası ıslak mayo ile oturmayın... Mutlaka duş alın!

♦ Eğer başka bir nedenle antibiyotik kullanıyorsanız beraberinde mantarlara etkili bir ilaç da başlamalısınız!

♦ Çok yoğun akıntınız varsa gün içinde çamaşırınızı değiştirmelisiniz!...