Ameliyatsız vajina daraltma mümkün mü?

Ameliyatsız Vajina Daraltma

Artık günümüzde cerrahiye alternatif olarak, lazer radiofrekans ya da ultrasonografi dalgaları kullanarak vajina sıkılaştırma yapılabiliyoruz. Ameliyat sonrası ağrı, kanama gibi olumsuz iyileşme süreçlerini yaşamak istemeyen hastalarımız için cerrahi olmayan yöntemleri tercih edebiliriz.

Hastalarımız için cerrahi mi yoksa cerrahi olmayan yöntemlerin mi daha etkili olacağına onlarla görüşmemiz ve muayenelerinin yapılması ile karar verebiliriz.

Lazerle Vajina Daraltma

Son yıllarda sıkça tercih edilen lazerle vajina daraltma işleminde cerrahi bir kesi ya da dikiş kullanılmaz. Riskleri son derece az olan, hasta açısından oldukça kolay tolere edilen, anestezi gerektirmeyen, ağrısız, acısız işlemlerdir.

Vajina içine bir prob yardımıyla uygulanan lazer ışınları ile yaklaşık 3 mm derinliğe kadar dokular ısıtılarak, burada, bağ dokusu içinde bulunan kollajen ve fibroblastların aktive edilmesine ve bu şekilde bağ dokunun güçlendirilmesine dayalı bir sıkılaştırma yöntemidir.

Kullanılan cihaz ve hastaya bağlı olarak 6-8 hafta aralıklarla toplam, 3-4 seans uygulama gerekebilir. Her iki partnerda da cinsel uyarılmayı arttırmak, cinsel hazzı arttırmak, orgazmı kolaylaştırmak ve idrar kaçırma sorununu tedavi etmek için de sıkça uygularız.

Ameliyatsız yapılan uygulamalarımızın vajina daraltma ameliyatları kadar başarı şansı çok olmasa da iyi seçilmiş hastalarımızda etkili sonuçlara ulaşıyoruz.

Ultrasonografi Dalgalarıyla Vajina Daraltma

Vajina içine bir prob yardımıyla uygulanan ultrasonografik dalgalar, dokuları yaklaşık 4.5 mm derine kadar ısıtabilmektedir. Lazere benzer bir etki mekanizması vardır ama lazere göre daha derin dokularda da etkili olabilir.

Prob aracılığı ile ultrasonografi dalgaları vajina dokusuna yayılır, bu bölgedeki tüm dokular ısıtılır ve kollajen üretimi uyarılarak arttırılarak vajinal sıkılık hali yeniden oluşur.

Yapılan işleme vajina daraltma desek de vajinal kanalda genel bir gençleşme sağlanır. Bu yolla cinsel birliktelikte orgazm sıklığı artırılır ve orgazma kolayca ulaşılır. Tek seansla başarılı sonuçlar alınabilir. Lazere göre yanma ve ısı hissi daha az olur.

Genital renk açma ve idrar kaçırma tedavisi için de kullanılabiliriz.